dimarts, 29 de juny del 2010

4t Congrés de Tipografia
festival del humor amb Claude Mediavilla

Increïble tarda d'humor (i savoir faire!) la que vam passar amb l'excel·lent conferència de Claude Mediavilla qui, a més de mostrar-nos en imatges la seva trajectòria com a cal·lígraf, ens va obsequiar amb la seves opinions personals. Segons vaig interpretar, en Mediavilla, "respecta" més els professionals que "fan" per sobre dels que només es dediquen a "l'estudi o la contemplació". O sigui, per ell té més mèrit un cal·lígraf o un tipògraf, en el cas que ens ocupa, i aquests estarien en un estatus superior als, per exemple, historiadors o persones que es dediquen a teoritzar sobre l'objecte d'estudi. En la meva opinió això ja era un primer mastegot a Mosley. Però per si això no era suficient em va semblar que les discrepàncies amb aquest sobre l'origen de la lletra anglesa es van rubricar amb una majestuosa botifarra. Potser vaig errada, però això és el que vaig percebre. El mantra "Paga haceg eso hay que estudiag muxio" ressonarà en els caps dels assistents durant dècades...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada