Solució=(5x100)/6= 83.3% seria el resultat.
Ja tenim la part A resolta. Hem pensat com arribar a la solució. Ara ens falta transportar això al llenguatge de programació concret amb el que estem treballant: C++.
Primer de tot necessitem definir variables i constants. I què és això? Doncs bé son com una mena de calaixos de memòria que ens permetran emmagatzemar dades de diferent tipus.
Constants
>>Les constants estan pensades per dades que es repeteixen al llarg del codi sense variació. Imagina que fem un programa per un país a on la majoria d'edat és als 18, i aquesta dada es va repetint per tot el codi, si la tenim definida com a constant i després hem d'aprofitar el mateix programa per un país a on la majoria d'edat és als 21 només canviant 1 cop la xifra funcionarà igualment. Ens estalvia feina.
Variables
>>Estan pensades per emmagatzemar dades que aniran canviant durant l'execució del programa.Com que el codi d'aquest programa concret és curt definirem tot com a variable i així simplifiquem.
El codi resultant seria aquest: en negreta el codi del programa en sí i en text normal el codi comú a tots els programes.
/*Data: 18/05/10
Nom fitxer: fills.c
Autor: AJF
Descripció: Programa que donat un nombre d'un grup d'amics i el nombre dels que no tenen fills ens calcula el percentatge dels que no són pares*/
#include
int main(void){
int grup=6;
int sense_fills=5;
int resultat=(sense_fills*100)/grup;
printf("El percentatge dels que no tenen fills es del %d", resultat);
getchar();
getchar();
return(0);
}
Veiem com quedaria el codi escrit amb el Dev-C++:
Clica la imatge per una bona visualització
Un cop escrit el codi amb el programa Dev-C++, l'hauries de guardar des de:
>>Menú Fitxer /Anomena i Desa posar un nom i guardar amb extensió .c.
Un cop guardat ja el pots Compilar i Executar des de:
>>Menú Execució / Compila o clicant F9
Sortirà una pantalla negra a on et mostrarà la frase:
*No fiquem el % darrere el 83 perquè directament no sortiria per la consola (pantalla negra que mostra l'execució del programa).
Però perquè ens surt el 83 i no el 83.33.?
Doncs bé repassem i intentem entendre el codi:
int grup=6; -- definim la variable grup que és de tipus enter i per tant no pot tenir decimals
int sense_fills=5;-- el mateix però per la variable sense fills
int resultat=(sense_fills*100)/grup;-- el mateix per resultat
Hem definit 3 variables de tipus enter, dues emmagatzemen dades: el total d'amics i el total dels que no tenen fills i la tercera emmagatzema el resultat de l'operació descrita en la resolució del problema i que utilitza les dades de les 2 variables anteriors.
Si volem obtenir decimals hauríem de canviar int per float: el tipus de variable que permet emmagatzemar decimals. Pots provar de fer els dos exercicis i comprovar els canvis amb una i l'altra. És evident que en aquest cas ens aniria millor un float ja que és més precís.
El codi:
printf("El percentatge dels que no tenen fills es del %d", resultat);
El printf vol dir imprimir, però aquest imprimir vol dir que surti per la consola (i no per la impressora!). El que es visualitza a la consola és el que hi ha dins les " ". Dins les cometes tenim %d que vol dir que és un enter i que la variable que haurà de mostrar és resultat. Si vols veure com funciona pots canviar resultat pel nom de les altres variables i veure com t'imprimirà 6 o 5 en funció de quina triïs.
>>Menú Fitxer /Anomena i Desa posar un nom i guardar amb extensió .c.
Un cop guardat ja el pots Compilar i Executar des de:
>>Menú Execució / Compila o clicant F9
Sortirà una pantalla negra a on et mostrarà la frase:
*No fiquem el % darrere el 83 perquè directament no sortiria per la consola (pantalla negra que mostra l'execució del programa).
Però perquè ens surt el 83 i no el 83.33.?
Doncs bé repassem i intentem entendre el codi:
int grup=6; -- definim la variable grup que és de tipus enter i per tant no pot tenir decimals
int sense_fills=5;-- el mateix però per la variable sense fills
int resultat=(sense_fills*100)/grup;-- el mateix per resultat
Com a resum podem dir que per definir variables fem:
tipus nom=valor; (que és l'estructura que tenen les tres variables anteriors)
tipus nom=valor; (que és l'estructura que tenen les tres variables anteriors)
Hem definit 3 variables de tipus enter, dues emmagatzemen dades: el total d'amics i el total dels que no tenen fills i la tercera emmagatzema el resultat de l'operació descrita en la resolució del problema i que utilitza les dades de les 2 variables anteriors.
Si volem obtenir decimals hauríem de canviar int per float: el tipus de variable que permet emmagatzemar decimals. Pots provar de fer els dos exercicis i comprovar els canvis amb una i l'altra. És evident que en aquest cas ens aniria millor un float ja que és més precís.
El codi:
printf("El percentatge dels que no tenen fills es del %d", resultat);
El printf vol dir imprimir, però aquest imprimir vol dir que surti per la consola (i no per la impressora!). El que es visualitza a la consola és el que hi ha dins les " ". Dins les cometes tenim %d que vol dir que és un enter i que la variable que haurà de mostrar és resultat. Si vols veure com funciona pots canviar resultat pel nom de les altres variables i veure com t'imprimirà 6 o 5 en funció de quina triïs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada