dilluns, 17 de maig del 2010

Codi comú pels primers programes

*Tornem a sintetitzar al màxim i recordem que això no té cap pretensió de ser un manual oficial de C++. És un repàs als continguts del PEM de l'IOC, però fet/explicat/reelaborat d'una manera completament diferent als continguts de l'IOC, basant-me en els meus coneixements i experiència pròpia, i, en com m'agradaria a mi que m'ho haguessin explicat.


Doncs bé, ja hem instal·lat el Dev-C++, l'hem obert, hem clicat per fer un nou fitxer font, abans de començar a "picar"(escriure) el codi per resoldre el problema plantejat uns posts endarrere, m'agradaria que veiéssim dues parts que tenen tots els programes i que hauran de sortir sempre.

a.) comentaris
b.) codi bàsic perquè funcioni

Els comentaris es poden al principi de tot i que proporcionen la informació bàsica sobre el programa. Estaria bé posar: Nom, Fitxer (nom amb que guardarem el fitxer), Data i Descripció. Quan avancem una mica ja veurem que també esta bé posar Jocs de proves, però això més endavant. Els comentaris sempre han d'estar entre /* i */ perquè no afectin al codi.

El codi bàsic perquè funcioni és d'aquelles coses que s'han d'aprendre via fe, no cal fer-se mala sang perquè no s'entén. Ha d'anar així i prou, almenys en l'experiència que he tingut jo per seguir l'assignatura. Molt per sobre (enllacen amb la Viquipèdia a on es pot trobar més informació tot i que, per començar, repeteixo, jo no recomano entendre que fa i sí recomano acceptar que això és així sense més càbales)

#define
és una llibreria estàndard de C
int main(void){} funció que ha de tenir tot programa
getchar(); el repeteixo dos cops perquè és l'única manera que he trobat que no es tanquin la finestra on s'executa el programa (almenys per la majòria de programes que hem fet al curs)
return=0; segons tinc entès és un valor de retorn del int del main (veieu com és millor acceptar-ho i punt!)

Potser fent clic a la imatge per veure-la en gran s'entén millor el que intento explicar. Tot i això aquest fitxer font captura conté cap instrucció referent al problema que s'havia de solucionar. El bloc de codi corresponent a la solució el desenvoluparem demà!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada