dilluns, 7 de juny del 2010

Community Manager

Avui Porta22 organitzava una xerrada sobre una nova ocupació: el community manager. L'encarregada de la xerrada ha estat la Cristina García Rodríguez, manager community marketing de la xarxa professional Xing. Després de fer una breu introducció als conceptes bàsics per situar els assistents amb coneixements zero, ha articulat un discurs molt pràctic a on hem pogut descobrir què és això del "community manager": característiques formatives, professionals i personals desitjables, tasques que realitza un professional en el seu dia a dia, diferents ofertes de feina reals... Potser el més interessant per mi ha estat descobrir que existeix AERCO (Asociación Española de Responsables de COmunidad) que vindria a ser com el "col·legi oficial" dels Community Manager. Està clar que els que s'hi dediquen veuen en el community manager un professional imprescindible, però crec que, amb la situació actual, serà complicat que les empreses apostin per aquesta figura professionalitzada i és possible que, més aviat, alguns administratius acabin duplicant funcions (que no sou) i convertint-se en pseudo-community managers.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada